tisdag 15 februari 2011

Gult rum

Alice rum
Hejsan!
Nu börjar många bitar falla på plats. Just nu så läggs golvet på undervåningen. Marmorn börjar växa fram över golvet. Det är ett pussel som ska läggas och det är inte lätt. Men våra duktiga hantverkare gör ett fantastiskt jobb. Jag och Hans har burit in 8 ton marmor!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag tänker på huset men stor del av min vakna tid ägnar jag mig åt huset. Till och med nattetid, drömmer jag om huset. Det är lite småsaker kvar som ska fixas. Eller rättare sagt det är jag som måste ta och bestämma mig och i natt får jag ta och sova på saken...

Här har vi ett litet inspirationscollage av Alice rum. Jag brukar faktiskt sätta ihop det så här för man får en bättre överblick på det då. Alice älskar gult och har valt denna tapet från Intrade.

Skrivbordet kommer från IKEA, skrivbordsstolen från ILVA, sängen från MIO och lampan från Kartell.

Jag måste också passa på att säga att vi är så nöjda med Etikhus som bygger vårt hus. Allt har hittills funkat så bra. Det känns verkligen så bra!

Ha en riktigt bra onsdag!
Kram Josefine

2 kommentarer:

  1. Oj va fint de kommer bli! Men jag förstår att de inte finns så mycket annat i huvudet just nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad ljuvligt, jag älskar gult! Tror det blir väldigt lätt att trivas i detta härliga rum.

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine