onsdag 12 januari 2011

Vår lilla utflykt till våren

Hej igen!
Nu har vi kommit hem. Resan hem gick bra. Elsa var så duktig. Vi hade lite tur på flyget hem. Det var inte riktigt fullt så vi fick en extra plats bredvid Elsa. Lyxigt! När vi skulle landa frågade jag flygvärdinnorna om de kunde fixa en vagn till oss. Så när vi gick av... sist av alla... stod det en elbil och väntade på oss. Gissa om vi blev glada. Det hade varit ganska tungt att bära Elsa hela den vägen. Kastrup är stort!!! Ida tyckte det var extra spännande för hon fick sitta längst fram. Ibland ska man ha lite tur ;)

Elsa mår efter omständigheterna bra. Vi har varit hos läkaren och sett om såret och det ser bra ut. Men det kommer ta tid att läka. Jag vet faktiskt inte när hon kan få i sin lilla fot i en vinterkänga. Idag har hon faktiskt börjat röra sig lite. Hon kryper runt här på golvet...

Tänkte visa lite bilder från vår lilla utflykt i bergen. Gran Canaria är en vulkanö och på mitten är det höga berg. Det högsta ligger på 2000m över havet. Redan efter 10 min börjat det stiga rejält. Ja, man fick inte vara höjdrädd när man åkte på serpentinvägarna. Men det var en mysig liten tur. När vi kom upp en liten bit fick barnen se apelsinodlingar och de stod och sålde apelsiner längs vägen. En bit upp till så hade Mandelträden precis börjat blomma. Det var så vackert! Hela dalar med Mandelträd. Om en vecka tror jag att allt blommar och då kommer det vara helt underbart! Mandelblommorna påminner mycket om våra Körsbärsträd.
Bergsutflykt
Ida och Alice tittar på utsikten
Bergsutflykt
Långt därnere kan man se öknen i Mas Palomas.
Mandelblom
Det vita ulliga ni ser på bergssluttningen är Mandelträden. Alla Mandelträden hade inte riktigt slått ut. Om en vecka är det nog alldeles vitt här.
Mandelblom
De fantastiskt vackra Mandelblommorna.
Mandelblom
Mandelblom
Bergsutflykt

Ha en mysig dag!
Kram ♡

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Hoppas ni haft en underbar resa och kopplat av ordentligt trots vis tragisk händelse.
    När man ser bilderna på mandelblomman längtar man till våren. Hoppas den kommer tidigt i år.

    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder och vilken utsikt...är alldeles för rädd för serpentinvägar för att ge mig upp i bergen....har bara ångest för att jag vet att jag måste tebax ner för "stupen" igen! Underbara blommor - verkligen lika våra körsbärsblommor.

    Skönt att Elsa känner sig bättre men såklart jobbigt för henne med foten - är den fortfarande gipsad?

    Kramis till er!

    SvaraRadera
  3. Hej Josefine!

    Ja kameran är en Canon EOS 5D Mark II och objektiven jag har är ett canon 24-70mm f/2.8 L USM, sen har jag ett canon EF 50/1.4 USM.

    Vad har du för kamera nu? Och vilka objektiv har du?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Josefine! Lilla Elsa, kunde knappt tro det när Henrik berättade... Jag rös på hela kroppen. Krama henne en extra gång från mig!

    Kram!
    Emma

    PS. Fina bilder som alltid! :-)

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine