torsdag 15 april 2010

Lycka är att cykla :)






I helgen kom Alva till oss och visade att hon hade lärt sig att cykla. Alice har varit nära länge men inte riktigt lärt sig. Idag bestämde Alice och Alva att de skulle leka. Efter ett tag kom alla för Alice ville ha sin cykel och hjälm. Jag tänkte att hur ska pappa Henrik fixa det här. Alva cyklar själv. Alice som så gärna vill lära sig cykla med behöver hjälp och Ville satt i vagnen. Men de gick i väg. Alva först, Henrik höll i Alice och efter höll han i vagnen som Ville satt i... Jag tittade länge efter dem, jag såg hur vingligt det gick... Det tog inte lång tid förrän de kom tillbaka. Har de glömt något, hann jag tänka.
-mamma, mamma jag kan cykla!!!
Jag trodde inte mina ögon. Men visst hon kunde cykla alldeles själv. Den lyckan man kan se i ett barns ögon är obeskrivlig. Hon var så stolt, glad och lycklig!
Tack Henrik, för du lärde Alice att cykla!

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att hon blev glad =). Vilka fina foton gillar det när man ser dem cykla iväg - färgerna är superfina. Har du använt någon action där? Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!
    Hon lärde sig på ett kick. Supernöjd! Det var extra roligt att bara cykla iväg hos mormor och morfar när vi var där i helgen. På dessa fotona har jag använt mig av Itty Bitty Ation set/ Colour Whisper. Den förstärker alla färger, superfin tycker jag.

    Kram Josefine

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine