tisdag 29 mars 2011

Hej då huset!

Hejsan allihop!
Ni kanske undrar vad jag pysslar med? Jag har fullt upp med att packa ner hela vårt bohag i kartonger. I går flyttade vi till Ingemarsons mysiga stuga. Vi får låna den fram till påsk. Så himla snällt! Vi gjorde oss riktigt hemmastadda och jag såg fram emot en mysig kväll. För på något sett så är det lättare att koppla av när man inte ser röran. Mitt mål hela tiden har varit, när vi flyttar in i nya huset. Jag har inte tänkt så mycket på att det kommer bli sorgligt att flytta från vårt nuvarande hus. I går kväll bröt Ida ihop fullständligt och ville absolut sova en sista natt i huset. Tårarna rann ner för hennes kinder. Det gick inte att trösta henne. Det slutade med att jag sov med småtjejerna i stugan och Ida och Hans sov i gamla huset, en sista natt... De åt sista frukosten i huset, och när de skulle till skolan kramade hon huset och sa hej då. Riktigt rörande men jag tror det var viktigt för henne. Idag har det varit samma vanliga, glada Ida igen :)

Här nedan visar jag några bilder från vår fantastiska semester i Sälen. Vilken vecka! Fint väder, bra skidåkning, god mat och härliga vänner att mysa med! Kan det bli bättre! I början av veckan kunde Elsa varken stanna eller svänga. Jag tänkte för mig själv att hur ska dessa killar i skidskolan kunna lära 5 stycken relativt små barn att åka. De har ju inga barn själva, men det är kanske det som är grejen de vet inte hur svårt det kan vara ;) Men vips på onsdagen så bara släppte det. Helt plötslig hade hon kontroll! Hon klarade åka i de stora backarna själv. Så resten av veckan åkte hon utan några pauser. När vi fikade fortsatte hon åka själv upp och ner. För liften kunde hon också ta alldeles själv!

Sälen
Sälen
Sälen
Sälen
Sälen
Sälen
Sälen

Ha en fantastisk kväll!
Kram Josefine

6 kommentarer:

  1. Åh, ni ser ut till att ha haft det jättemysigt, vilka goa bilder :) Vad härligt, en välbehövlig semester. Hoppas allt är bra med er.
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Man längtar ju tillbaka till fjällen när man ser era bilder. Vi kom hem i torsdags från Branäs ;-) Vilket klokt beslut ni tog med Ida och sova en sista natt i det gamla huset. Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Ser så skönt ut - längtar oxå tebax!!! Hoppas ni har det bra i stugan :). Måste såklart vara superkonstigt för Ida att lämna sitt hus men snart har hon ju eget rum :)

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  4. stackars liten som tyckte det var sorgligt att lämna huset,och va härliga foton från fjällen!! mysigt!

    SvaraRadera
  5. Vad sött med kram till det gamla huset och härliga bilder från skidsemestern!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har och så lagom jag hittade den nu när det blir inflyttning i ert nya fina hus!! Ska bli kul att följa!:)

    Mvh Milla

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine