torsdag 9 december 2010

Sötaste luciatåget ♡

Luciatåg
Luciatåg
Luciatåg

Idag på morgonen bar det av redan klockan 07.00. Förra året vågade inte Elsa. Hon satt i mitt knä hela tiden. I år har hon förberett sig hela veckan. Varje dag har hon berättat för oss att vi ska komma tidigt på morgonen till dagis. De ska sjunga luciasånger och vi ska sitta på stolar och titta på.

För en gång skull var det inte någon stock som satt knasigt, eller trosor som var för små eller för stora. Utan idag åkte vi iväg i lugn och ro. Så skönt! Sedan var det dags för det mysiga luciatåget. Det finns väl inget bättre än att se barnen sjunga och spela som lucia, tärna, tomte eller pepparkaksgubbe. I år valde Alice att vara pepparkaksflicka och Elsa ville vara tomte. Så söta.

Tusen tack alla fantastiska fröknar! Ni är bäst!

Ha en mysig dag allesammans!

3 kommentarer:

  1. For en flott gjeng :)
    Her skal vi feire Lucia neste uke, og for første gang skal vi bake lucekatter og be inn familien på en mini fest når før jul :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt julig blogtopp du fixat. Superfin. ja visst är det härligt att gå och kika på barnen. jag hade tur för samma kväll som jag blev dålig hade barnen julshow på skolan och jag hann precis se den.. en timme senare började jag bli dålig.. jag är så glad att jag inte missade detta.
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Haha, så kan man åsså göra med ljuset, gud vad gulligt :)
    Vad söta dom är..
    Ha en mysig kväll.
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine