torsdag 24 juni 2010

Midsommarblommor

Midsommarblommor
Ni som tidigare varit inne på min blogg har nog förstått att jag är mycket förtjust i blommor. Jag älskar att fotografera blommor! Ser det kanske lite som konst. Min konst :) Jag har alltid älskat blommor. När jag var liten lekte jag ofta blommsteraffär. Jag plockade vackra blommor och gjorde fina buketter. Sedan var det alltid mormor som köpte mina fina blommor. Midsommar för mig är blommor. Dagen före midsommarafton plockade vi alltid blommor och på förmiddagen på midsommarafton gjorde vi våra kransar. Min älskade mormor gjorde alltid våra kransar när jag var liten hon var fantastiskt duktig på det. Hon lärde sedan mig hur jag skulle göra och sedan har jag alltid gjort en midsommar krans varje midsommar. I år får jag göra fyra :) Den här midsommarbuketten har jag gjort och den pryder nu vårt bord.

14 kommentarer:

  1. Vilken underbar midsommarbukett!
    Så fint fotat!

    SvaraRadera
  2. Härliga färger!
    Det blir inga kransar i år hos familjen Majkvist. Har bestämt mig för att fläta in blommor i håret på barnen i år, det blir lika fint. Önskar er en glad midsommar!!!

    Kram Johanna Majkvist

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig somrig midsommarbukett! Läckra färger.
    Du har en sådan fin header - det är väl dina tre döttrar - så söta!
    Ha en riktigt trevlig helg allihop!

    SvaraRadera
  4. Vackert Josefine!

    Passar på att önska dig en riktigt fin, skön och glad Midsommar!

    Varma soooliga hälsningar!

    SvaraRadera
  5. Detsamma! Tack för din kommentar! Din ros får jag känslan av att vilja kryoa in i! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  6. Underbar midsommarbukett!
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  7. Underbart fin midsommarbukett
    Trevlig midsommar/
    Ulla

    SvaraRadera
  8. Din mormor var duktig på att lära ut för du gör de vackraste midsommarkransar jag sett !!! Ha en underbar midsommar så ses vi snart!
    Vilken underbar bukett!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  9. Vílken underbar bukett! Visst är det härligt att fånga blommor på bild! De är så vackra och förtjänar att bli konstverk! Och här har du gjort det så bra! Underbara färger!!

    jag önskar dig en riktigt fin och härlig midsommar!!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina minnen och vad härligt att din mormor lärde dej att binda kransar.
    Tycker också om att fota blommor, att liksom se det vackraste i dom.

    Vilken härlig header med dina flickor :-)
    Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!
    Kram Lissen

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine