onsdag 5 maj 2010

Ordlös onsdag - grönt är skönt

St Olofs kapell, Tylösand

Ni kan se hur skir grönskan är framför kyrkan. Brudgummen jobbar som banchef på en golfbana och ingen kan naturen så bra som han. De valde denna helgen för att allt skulle vara så grönt och skönt. Normalt har björken slagit ut för några veckor sedan och Rhododendron står i full blom. Men inte i år. Denna bilden tog jag i lördags och jag hoppas att det hinner slå ut lite mer till på lördag. Nu hoppas jag fint ljus på lördag då jag ska fota det fina brudparet. Jag vet att prognosen visar regn men lite uppehåll och fint ljus kan göra under på bilderna. Någon som har tips på härliga bröllopsbilder i regn? Jag har ett genomskinligt paraply som vi ska använda. Ha nu en fortsatt skön onsdag. Fler gröna sköna bilder.

12 kommentarer:

  1. Jag skall hållat tummarna att löven hinner slå ut lite mer:)
    Jätte fin blid med det gröna mot kyrkans röda färg.
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  2. Så passande och vackert med spröd grönska till bröllopet.
    Har inga tips, men hoppas du får några bra.
    Ha en skön onsdag. //Kram Lissen

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för mer grönt :)
    Så söt kyrka..
    Ha en fin onsdag.
    Helena

    SvaraRadera
  4. Det ser underbart ut och vilken vacker kyrka!
    Precis lagom, det kommer att bli sååå vackert!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kyrka - håller verkligen tummarna för fint väder - prognosen kan ju ändras :). Christel Eldrim tar väldigt fina bröllopsfoton - vet inte om hon har några i regn har inte hunnit kika på alla här är länken http://www.estethia.com/. Ses sedan! Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Jättefint och vilken fantastisk plats att vigas på, håller tummarna för uppehåll och härligt ljus för fotografering :)

    Ha en fin onsdag/Kram E-L

    SvaraRadera
  7. Ordlös eller inte.. din beskrivning med ord gör ju bilden ännu mer intressant.. jag tycker minsann att det där ordet "Ordlös" borde skippas.. för bilder utan ord är inte detsamma. Hoppas det blir en skön stund snart både i och utanför den vackra byggnaden med grönskande björk:)

    SvaraRadera
  8. Det var en häftig bild med de gröna grenar framför kyrkan :)

    SvaraRadera
  9. Lite regn ger ju tur åt de nygifta;-) Vilken fin kyrka och det är verkligen en riktig "bröllopstid" nu. Hoppas det blir ett lyckat bröllop med inte allför mycket regn då! /Anette

    SvaraRadera
  10. Naturen är nyckfull ibland. Förra året böjade jag bada i havet 1:a maj, då var vattnet 18 grader i lördags var det 9! En fin bild på en vacker kyrka, kan tänka mig att den är jättefin på insidan.

    SvaraRadera
  11. Så vackert med den skira grönskan till den röda kyrkan. Jättekul att det grönskar lagom till bröllopet.
    Ha en fin torsdag.

    SvaraRadera
  12. Underbar bild, det gröna står i så fin och hoppfull kontrast till kyrkan.

    SvaraRadera

♡♡♡ Tusen tack! En liten hälsning gör mig så glad ♡♡♡


Kram Josefine